האתיקה והתשואות ב-PCP Car Finance ומימון ליטיגציה

מהלוואות רכב שנויות במחלוקת להשקעה אחראית ב-ESG דרך מימון משפטי: שינוי בנוף הפיננסי

old fashioned red car left in woods
Photo by Nandi Gustian on Pexels.com

הצד האפל של PCP Car Finance (בהוקרה ל- 50 שנים לאלבום המקורי)

הכל התחיל בדיווח מטריד. בשנת 2019, הרגולטור הפיננסי בבריטניה (FCA) חשף את האמיתות המטרידות של מימון רכב PCP (חוזה רכישה אישי). למתווכים היה יותר מדי כוח. הם קובעים את הריביות והצרכנים סבלו. הבנקים והסוחרים הרוויחו מזה כמובן. זה היה מצב שלא יכול היה להחזיק מעמד לאורך זמן.

שחקנים גדולים כמו לוידס, סנטנדר ומוטונובו מעורבים בקרב בביהמ״ש העליון. ומה הטענה? חיוב יתר של צרכנים בהיקף של מאות מיליוני פאונד. אנחנו מדברים על תביעות פוטנציאליות של מספר מיליארדי פאונד.

רשת הקונפליקטים

שיקול דעת של המתווך שקבע את גובה העמלות היו לב הבעיה. סוחרי רכב קיבלו עמלות גדולות יותר עבור מכירת הלוואות בריבית גבוהה יותר. מבנה הפעילות הזה נאסר בשנת 2021, אך ההשלכות נותרו. צרכנים שילמו יותר מבלי לדעת, וכעת תביעה ייצוגית נועדה לתקן את העוול הזה.

הנתונים הסטטיסטיים מדהימים. Black Horse לבדו עומד בפני תביעות של כ-624 מיליון פאונד. סנטאנדר ומוטונובו עלולים להיות חייבים לפחות 166 מיליון ליש”ט ו-209 מיליון ליש”ט, בהתאמה. המקרה יכול לגעת כמעט בכל מי שקנה ​​מכונית משומשת בין 2015 ל-2021. מדובר בהיקף עסקים עצום, והיקף התביעות בהתאם.

O חקירת ה-FCA חושפת מבני עמלות הפוגעים בצרכנים במימון רכב PCP.
O תביעות לביהמ״ש העליון נגד בנקים גדולים בבריטניה עשויות להגיע למיליארדי פאונד.
O מימון עורכי דין במקרים של מכירה פיננסית פוגענית מתגלה כהשקעה אתית של ESG.
O מימון ליטיגציה מספק קבוצת נכסים ייחודית ללא קורלציה לשוק ההון, לכלכלה או לשערי הריבית.

תזוזה לעבר ESG באמצעות מימון ליטיגציה

כאן זה נהיה מעניין ואנחנו מנכנסים לתמונה. מה אם הייתה דרך אתית להשקיע בהליכים משפטיים? פה נכנס מימון ליטיגציה באמצעות הלוואה לעו״ד במקרים של מכירה פיננסית שגויה.

אנחנו מממנים בהלוואה עם שיעבוד ראשון הוצאות משפטיות של תיקים מעין אלו. כדי למזער את הסיכון, עורכי הדין נדרשים לרכוש ״ביטוח לאחר האירוע״ (ATE) שישפה אותם על ההוצאות של תיקים שלו זכו. זה win-win עבור כל המשתתפים: צרכנים, עורכי דין ומממנים, בעיקר כאשר לתיק יש סיכוי גבוה להצליח.

חיבור ה-ESG

למה זה משנה מבחינת השקעות ESG? מימון עורכי דין שעובדים על בסיס תשלום לפי הצלחה במקרים של מכירת שווא פיננסית משפיע ישירות על ממשל וצדק חברתי. זה הופך את הסעד המשפטי לנגיש. אנשים מקבלים הזדמנות לתבוע צדק מבלי להסתכן בהוצאות כלכליות שלא תמיד יש באפשרותם להוציא.

מימון ליטיגציה כקבוצת נכסים

אבל זה לא קשור רק לאתיקה. מנקודת מבט של השקעה, מימון ליטיגציה הוא תחום מאוד יציב. מדובר בסוג נכסים מתפתח עם תשואות שאינן קשורות לתנודות בשוק, למצב הכלכלי או שינויים בריבית. בעולם עם תנודות משמעותיות בשווקים, בריביות ובכלכלה, נכסים אלו מציעים אפשרות גיוון מרעננת.

התשואות מונעות מהחלטות משפטיות, שאינן קשורות לסנטימנט השוק או למיתון כלכלי. חברות מימון משפטי מדווחות על עלייה בביקוש, במיוחד בזמן משברים פיננסיים. זו תעשייה במגמת עלייה.

מחשבות אחרונות

המסע מהסמטאות האפלות של מימון רכב PCP אל המסלולים האתיים של מימון ליטיגציה היה גילוי. זה הראה לנו שהשקעה יכולה להיות אחראית ורווחית כאחד. הקרקע בשלה למשקיעים מתוחכמים לא רק לכוון לתשואות אלא גם לתרום לנוף פיננסי אתי יותר.על ידי הפניית מיקוד ומשאבים, הקהילה הפיננסית יכולה לעשות צעדים משמעותיים. מהלוואות שנויות במחלוקת ועד להשקעות אתיות ללא מתאם – כך אנו מניעים שינוי, החלטה פיננסית אחת בכל פעם. ולזה אנחנו קוראים השקעה אלטרנטיבית אולטימטיבית.

ואיך כל זה קשור אלינו?

הטיפול בתביעות Plevin, והתחומים הנוספים שנגזרים מפסק דין זה, מושך עורכי דין מאחר וסיכויי הזכיה שלו גבוהים. הסיבה לכך היא שהם מבוססים על תקדים משפטי מחייב או חוק. כדי לבוא ללקוח עם הצעה אטרקטיבית, עורך הדין מציע ללקוחות את הנוסחה הבאה: אל תשלמו לי עכשיו, אני אקבל חלק מכספי הזכיה אחרי שנזכה בתיק (No win No Fee). בגלל הסיכוי הגבוה של עורך הדין לזכות הוא מוכן לתת הצעה כזו ללקוח, וכולם יוצאים נשכרים. היות וזה המקרה, עורך הדין שואף להשיג כמויות גדולות של תיקים כאלה. כדי למנף את עצמו עורך הדין צריך מימון להוצאות הקשורות לטיפול בתיקים הללו.

אמרלד מלווה לעורכי דין האלה לצורך הפעילות בתחום זה ובתחומים נוספים בעלי פרופיל זכייה דומה. אנחנו מקבלים בתמורה להלוואה ערבות אישית של עורך הדין להחזר ההלוואה ושיעבוד בצורת המחאת זכויות של התיק. בנוסף עורך הדין רוכש ביטוח לפני קבלת הלוואה מאתנו, שמבטיח החזר כספי ההלוואה במקרה של אי זכיה בתיק. אחרי שנים של עבודה ונסיון בתחום אפשר לקבוע שאמרלד היא המומחית מספר 1 בארץ בתחום בהשקעה בהלוואות לעורכי דין למימון הוצאות משפטיות בבריטניה. אנחנו רואים בפעילות זו גם הגנה על הצרכנים. כך שיש כאן אלמנט חזק של ESG בפרופיל ההשקעה הזה.

אנחנו באמרלד נמנעים מלהשקיע בהשקעות שאנו מעריכים אותן כבעלות סיכון גבוה, גם אם התשואה הפוטנציאלית שלהן גבוהה ואפילו גבוהה מאוד. אנחנו מכוונים להשקעות שהתזרים מהן ברור, ושאנו תופסים את רמת הסיכון שלהן כנמוכה יחסית.

אנחנו שומרים על שלושת עקרונות ההשקעה שלנו:

  1. יציבות (מדינה, חברה ותזרים)
  2. בטחונות טובים להלוואה
  3. אי תלות בשוק ההון

ממש עכשיו, יש לנו הצעות נהדרות להשקעה.

רוצה לקבל את כל הפרטים על ההשקעות שלנו לפני כולם?

בשביל זה כדאי ליצור אתנו קשר כאן או כאן או פשוט לשלוח אלינו אימייל לכתובת [email protected].

.

.

.

.

.

.

.

.

.

הפרסום לעיל הינו בגדר פרסום כללי כאמור בסעיף 15(א)(א)(4) לחוק ניירות ערך “החוק” וככזה אינו מהווה הצעה לציבור. הצעה ומכירה של ניירות ערך על ידי תאגיד מקבוצת אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ למשקיעים בישראל, שלא על פי תשקיף, מוגבלת ל- 35 משקיעים או למשקיעים המנויים בתוספת הראשונה לחוק (משקיעים כשירים). התמונה להמחשה בלבד.

אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ אינה מחזיקה ברישיון לייעוץ או לשיווק השקעות. אין במוצג בכדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות ואין להסתמך עליו למטרות השקעה. המידע הנ”ל הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש (או למכור) את ניירות הערך ו/ או הנכסים הפיננסים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי או להחזר סכום ההשקעה. אין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לחץ כאן

Share this post with your friends

גלילה לראש העמוד