ניווט בשווקים החדשים: תפקידו של מימון משפטי בהתפתחות אסטרטגיות השקעה ESG

איזון בין רווח לעיקרון: התועלת הכפולה של מימון משפטי בתיקי השקעות מודרניים, והשפעת הרגולטור על שוק ההסכמי המימון של רכבים בבריטניה

התועלת הכפולה של מימון משפטי בתיקי השקעות מודרניים

מבוא

בעולם הדינמי של השקעות, צומחת פרדיגמה חדשה, המונעת על ידי דגש הולך וגובר על מיזמים אתיים ומודעים חברתית. הרגולטור הפיננסי של בריטניה (FCA) פרסם את עמדתו נגד מבני עמלות לא שקופים בהסכמי רכישת רכבים (PCP). העמדה תוארה בדו”ח שלהן מאוקטובר 2019, היוותה זרז מרכזי במעבר הזה. שינוי זה המריץ את צמיחת המימון המשפטי בשל השימוש בהסכמי עמלות מותנים (CFAs). העמדה בכללותה ממזגת את החתירה ליציבות פיננסית עם המחויבות לשיטות השקעה אתיות. אנחנו מכירים את המושג של הסכמי עמלות מותנים בתור עסקאות של תשלום לפי הצלחה (או No Win, No Fee).

הגדרה מחדש של שקיפות: השפעת מבני העמלות

הפרסום של ה-FCA לשנת 2019 על ההיבטים הלא שקופים של מודלים של עמלות מימון רכישת רכב, הדגישה את הצורך בשקיפות בעסקאות פיננסיות (דוח FCA, מודלים של ועדת שיקול דעת של מימון רכב, אוקטובר 2019). קריאה זו לבהירות ויושרה חד משמעית מעצבת מחדש את זירת המימון המשפטית, ומחזקת את ההכרח להתנהלות פיננסית שקופה ואחראית.

קידום הלוואות אחראיות והחלטות מושכלות

הדרישה של ה-FCA להלוואות אחראיות וקבלת החלטות מושכלת, כפי שנוסח בהצהרת המדיניות שלהם PS20/8, מהדהדת במגזרים הפיננסיים והמשפטיים שעוברים התאמה מחדש. יוזמה זו מבטיחה שהצרכנים מצוידים במידע מקיף ובזמן, ובכך מאפשרת בחירות פיננסיות ומשפטיות מושכלות יותר. זהו צעד מכריע לקראת טיפוח נוף פיננסי שוויוני יותר. הרגולטור רואה במלווים אחראים לתת שירות שקוף והוגן, ובהתאם מטיל עליהם את האחריות לנהוג בהתאם. כאן בא לידי ביטוי ה ״G” של ה ESG, כי גופי הממשל משנים את החוקים לטובת השכבות החלשות יותר ומאפשרת להם לתבוע את המגיע להן.

הופעתם של הסכמי שכר טרחה מותנים

השכבות החלשות יותר לא היו מגיעות לתבוע אלמלא האפשרות להשתמש בהסכם שכר טרחה מותנה (בהצלחה) – CFA. העלייה של CFAs, המאופיינת בהוצאות משפט מבוססות-מקרה, מסמנת התפתחות חשובה בנגישות המשפטית. מודל זה גורם לדמוקרטיזציה של גישה לשירותים משפטיים עבור אלה שהוגבלו בעבר על ידי אילוצים כלכליים. זה מסמל תנועה לעבר ייצוג משפטי הוגן יותר והתאמה חלקה עם ערכי הצדק החברתי. כאן בא לידי ביטוי ה ״S” של ה ESG, שכן אין צודק מלאפשר גישה לצדק גם למי שאין באפשרותו לממן זאת מראש.

סיכוי השקעה במימון משפטי

על ידי השקעה במימון ההליכים המשפטיים של -CFA, משקיעים פותחים מסלול חדשני – מימון תיק מגוון של תיקים משפטיים, עם תשואה מותנית בהחלטות משפטיות. המשקיע הנבון יבחר להשקיע בתיקים שיש להם תקדים משפטי של ביהמ״ש העליון או מבוסס על העמדות של הרגולטור. זה מבטיח סיכויי זכיה גבוהים בתיקים. נישה זו בשוק מציעה מיזוג מסקרן של תשואות נאות על ההשקעות והשפעה חברתית. בכך מבדילה את עצמה הן ממסלולי השקעה קונבנציונליים והן ממסלולי השקעה אלטרנטביים אחרים.

השקעות ב-ESG: הצגת טריטוריות חדשות

השקעות בנות קיימא שחשיבותן הוצגה לעולם לפני עשורים התפתחו והתרחבו בשנים האחרונות. במובנים רבים, אנו עוברים מהשקעה בת קיימא כרעיון טוב, למציאות שיש לה השלכות על כל תיקי ההשקעות. היכולת לשלב גורמים סביבתיים (Environmental), חברתיים (Social) וממשל (Governance) (וביחד ESG) בהחלטות השקעה הופכת להיות מיומנות חשובה יותר ויותר עבור כל מי שעוסק בהשקעות. בסנכרון עם עקרונות ההשקעה ב-ESG, מימון משפטי באמצעות CFAs מדגיש מחויבות לצדק חברתי ולפרקטיקות משפטיות אתיות. הוא מייצג חזית חדשנית למשקיעים, המאפשר להם לתרום לקידום חברתי תוך המשך יצירת רווחיים.

סיכום

השילוב של מימון משפטי באסטרטגיות ESG מסמל התפתחות משמעותית בתחום הפיננסי. הוא מציג למשקיעים היצע מאוזן של ניהול סיכונים, עמידה בתקני השקעה אתיים ופוטנציאל לתשואות טובות. כאשר אנו עדים להתפתחות הנוף הפיננסי, מימון משפטי מתגלה כמרכיב מרכזי בקשר של רווח פיסקאלי ותועלת חברתית.

ואיך כל זה קשור אלינו?

הטיפול בתביעות Plevin, והתחומים הנוספים שנגזרים מפסק דין זה, מושך עורכי דין מאחר וסיכויי הזכיה שלו גבוהים. הסיבה לכך היא שהם מבוססים על תקדים משפטי מחייב, רגולציה או חוק. כדי לבוא ללקוח עם הצעה אטרקטיבית, עורך הדין מציע ללקוחות את הנוסחה הבאה: אל תשלמו לי עכשיו, אני אקבל חלק מכספי הזכיה אחרי שנזכה בתיק (No win No Fee). בגלל הסיכוי הגבוה של עורך הדין לזכות הוא מוכן לתת הצעה כזו ללקוח, וכולם יוצאים נשכרים. היות וזה המקרה, עורך הדין שואף להשיג כמויות גדולות של תיקים כאלה. כדי למנף את עצמו עורך הדין צריך מימון להוצאות הקשורות לטיפול בתיקים הללו.

אמרלד מלווה לעורכי דין האלה לצורך הפעילות בתחום הסכמי לרכישת רכב ובתחומים נוספים בעלי פרופיל זכייה דומה. אנחנו מקבלים בתמורה להלוואה ערבות אישית של עורך הדין או חברת ניהול התביעות להחזר ההלוואה ושיעבוד בצורת המחאת זכויות של התיק. בנוסף עורך הדין רוכש ביטוח לפני קבלת הלוואה מאתנו, שמבטיח החזר כספי ההלוואה במקרה של אי זכיה בתיק. אחרי שנים של עבודה ונסיון בתחום אפשר לקבוע שאמרלד מובילה בארץ את תחום ההשקעות בהלוואות לעורכי דין למימון הוצאות משפטיות בבריטניה. אנחנו רואים בפעילות זו גם הגנה על הצרכנים. כך שיש כאן אלמנט חזק של ESG בפרופיל ההשקעה הזה.

אנחנו באמרלד נמנעים מלהשקיע בהשקעות שאנו מעריכים אותן כבעלות סיכון גבוה. גם אם התשואה הפוטנציאלית שלהן גבוהה ואפילו גבוהה מאוד. אנחנו מכוונים להשקעות שהתזרים מהן ברור, ושאנו תופסים את רמת הסיכון שלהן כנמוכה יחסית.

אנחנו שומרים על שלושת עקרונות ההשקעה שלנו:

  1. יציבות (מדינה, חברה ותזרים)
  2. בטחונות טובים להלוואה
  3. אי תלות בשוק ההון

ממש עכשיו, יש לנו הצעות נהדרות להשקעה.

רוצה לקבל את כל הפרטים על ההשקעות שלנו לפני כולם?

בשביל זה כדאי ליצור אתנו קשר כאן או כאן או פשוט לשלוח אלינו אימייל לכתובת [email protected].

פוסטים נוספים:

הפרסום לעיל הינו בגדר פרסום כללי כאמור בסעיף 15(א)(א)(4) לחוק ניירות ערך “החוק” וככזה אינו מהווה הצעה לציבור. הצעה ומכירה של ניירות ערך על ידי תאגיד מקבוצת אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ למשקיעים בישראל, שלא על פי תשקיף, מוגבלת ל- 35 משקיעים או למשקיעים המנויים בתוספת הראשונה לחוק (משקיעים כשירים). התמונה להמחשה בלבד.

אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ אינה מחזיקה ברישיון לייעוץ או לשיווק השקעות. אין במוצג בכדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות ואין להסתמך עליו למטרות השקעה. המידע הנ”ל הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש (או למכור) את ניירות הערך ו/ או הנכסים הפיננסים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי או להחזר סכום ההשקעה. אין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לחץ כאן

Share this post with your friends

גלילה לראש העמוד