גלו עוד על השקעות ESG

השקעות ESG חורגות מהפרמטרים המסורתיים של קבלת החלטות השקעה. הן מגלמות חזון אסטרטגי המחבר את התשואות הפיננסיות עם תוצאות חברתיות רחבות יותר. בהקשר זה, מימון משפטי (ובפרט השקעה בהלוואות לעו״ד) מופיע כסוג נכסים מרכזי. היא מאפשרת למשקיעים להשפיע ישירות על התנהגויות תאגידיות ולתמוך בצדק חברתי ובניהול סביבתי. התאמה זו מבטיחה שהשקעות מניבות תשואות פיננסיות ותורמות לצמיחה בת קיימא ושוויונית.


Discover more about ESG

מהן השקעות ESG?

השקעה ב-ESG, או השקעה סביבתית, חברתית וממשל, מייצגת אסטרטגיה המתעדפת תשואות פיננסיות והשפעות בנות קיימא ואתיות. גישת השקעה זו הופכת פופולרית יותר ויותר בקרב משקיעים המבקשים לתרום באופן חיובי לעולם. בהתאם לכך, זה עשוי לשפר את פרופיל הסיכון של תיקי ההשקעות שלהם. קריטריוני ESG מאפשרים למשקיעים לסנן השקעות פוטנציאליות. הם מבטיחים שהן מתיישבות עם הערכים האישיים או המוסדיים שלהם. הם לוקחים בחשבון גורמים כמו טביעת הרגל הפחמנית של החברה, צריכת המים, נוהלי העבודה, תמיכה חברתית, גיוון הדירקטוריון ושקיפות ארגונית.

בעקבות ההסבר על השקעות ESG, חשוב להאיר כיצד ניתן ליישם אסטרטגיות ESG בתוך תיק ההשקעות. כדי לשלב שיקולי ESG, משקיעים מתחילים בביצוע מחקר לאיתור חברות בעלות ציונים גבוהים במדדי ESG. תהליך זה כולל לעתים קרובות שימוש בשירותי דירוג ESG מיוחדים. הם מעריכים ומדרגים חברות על סמך עמידה בקריטריונים של ESG.

בנוסף, משקיעים עשויים ליצור קשר עם יועצים פיננסיים או קרנות השקעה ממוקדות ESG. לאנשי מקצוע אלה יש את המומחיות לנווט בנוף המורכב של השקעות בנות קיימא. ככל שהביקוש לאפשרויות השקעה אחראית ממשיך לעלות, הזמינות של מוצרים פיננסיים ממוקדי ESG גדלה. מוצרים המאפשרים גישה לעתיד השקעות בנות-קיימא יותר עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים כאחד. כתוצאה מכך, השקעה ב-ESG יכולה להניע שינוי חיובי ולהשפיע על התנהגות תאגידית בקנה מידה גלובלי.

נקודות מרכזיות:

  1. גישת השקעות ESG: משלבת תשואות פיננסיות עם השפעות בנות קיימא ואתיות. בנוסף, התמקדות בקריטריונים סביבתיים, חברתיים וממשל כדי להתיישר עם ערכי המשקיעים.
  2. יישום והשפעה: כולל זיהוי חברות עם ציון ESG גבוה באמצעות דירוגים מיוחדים, עם גישה הולכת וגוברת למוצרים פיננסיים ממוקדי ESG. אסטרטגיה זו שואפת לקדם שינוי תאגידי חיובי ברחבי העולם.

במה שונות השקעות ESG מהשקעה מסורתית?

הכרה בחשיבות הגוברת של קריטריוני ESG בהשפעה על החלטות משקיעים היא הכרחית. קריטריונים אלו מאפשרים גישה הוליסטית להשקעה על ידי התחשבות בניהול סביבתי, אחריות חברתית ושיטות ממשל. הבידול המרכזי טמון בשילוב גורמים לא פיננסיים אלה בתהליך ההשקעה. המטרה היא לזהות חברות איתנות פיננסית שמשפיעות לטובה על החברה והסביבה.

המשקיעים יודעים שחברות ממוקדות ESG מפגינות לעתים קרובות ניהול סיכונים חזק יותר וקיימות ארוכת טווח. בתורן, זה יכול להיתרגם לביצועים פיננסיים טובים יותר. בניגוד לאסטרטגיות השקעה מסורתיות המתעדפות תשואה מיידית, השקעה ב-ESG דורשת נקודת מבט רחבה יותר. זאת תוך התמקדות בסיכונים עתידיים והזדמנויות הקשורות לקיימות. בנוסף, מדדי ESG יכולים לספק תובנות לגבי המוניטין של החברה, הסיכונים המשפטיים והיעילות התפעולית. מדדים אלה חיוניים להצלחה מתמשכת בעולם המשתנה במהירות של היום. ככל שהעניין בהשקעות אחראיות מואץ, השקעות ESG אינן עוד אסטרטגיית נישה. הן הופכת להיבט בסיסי בתיקי השקעות עכשוויים. שינוי זה קורא למשקיעים לשקול את ההשלכות הרחבות יותר של בחירות ההשקעה שלהם. שיקולים אלה מתאימים יעדים פיננסיים לערכים אישיים או מוסדיים.

נקודות מרכזיות:

  1. השקעות ESG משלבות בתהליך ההשקעה גורמים לא פיננסיים כמו ניהול סביבתי, אחריות חברתית ונהלי ממשל. בזה הן נבדלות מאסטרטגיות השקעה מסורתיות המתמקדות בעיקר בתשואות פיננסיות.
  2. השקעות ממוקדות ESG קשורות לניהול סיכונים חזק יותר ולקיימות ארוכת טווח, ומציעות תובנות לגבי המוניטין של החברה, הסיכונים המשפטיים והיעילות התפעולית, שהם חיוניים להצלחה מתמשכת בעולם המשתנה במהירות.

כמה דוגמאות לגורמי ESG שהמשקיעים עשויים לשקול

בעקבות ההיכרות שלנו עם השקעות ESG ובחינת גורמי ESG עיקריים שמשקיעים עשויים להעריך, חשוב להעמיק את ההבנה של הדרכים המוחשיות שבהן שיקולים אלו פועלים בנוף ההשקעות. לדוגמה, משקיעים עשויים לבחון את טביעת הרגל הפחמנית של החברה, נוהלי ניהול הפסולת ויוזמות התייעלות אנרגטית כאשר בוחנים גורמים סביבתיים. בפן החברתי, הגורמים כוללים תקני עבודה, מעורבות קהילתית ומדיניות גיוון והכלה. היבט הממשל בוחן בקפדנות את הרכב הדירקטוריון, שכר הבכירים ואתיקה עסקית.

באמצעות השקעה ב-ESG, אנשים יכולים לתמוך בחברות שמתיישרות עם הערכים שלהן ועשויות להפחית את סיכון ההשקעה על ידי הימנעות מחברות עם שיטות קיימות לקויות שעלולות להוביל להשלכות פיננסיות. על ידי מתן עדיפות לציות ל-ESG, המשקיעים מקבלים החלטות אתיות. לעיתים קרובות מציבים את עצמם בחזית המודלים העסקיים המתקדמים והעמידים. בנוסף, חברות המובילות ב-ESG מחדשות תכופות במרחב שלהן, ומציגות הזדמנויות לצמיחה ויצירת ערך לטווח ארוך. זה הופך להיות חשוב יותר בעולם שבו צרכנים ובעלי עניין דורשים יותר התנהגות ארגונית אחראית.

נקודות מרכזיות:

  1. משקיעים לוקחים בחשבון גורמים סביבתיים כמו טביעת הרגל הפחמנית של החברה, נוהלי ניהול פסולת ויוזמות יעילות אנרגטית.
  2. גורמים חברתיים וממשליים שהוערכו כוללים תקני עבודה, מדיניות גיוון והכלה, התייחסות לשכבות חלשות ושוויון, הרכב דירקטוריון ואתיקה עסקית.
  3. השקעה ב-ESG תומכת בקבלת החלטות אתית, תוך התאמה לערכים המעדיפים שיטות עסקיות בנות קיימא וחדשניות, שעשויות להוביל לצמיחה וליצירת ערך לטווח ארוך.

עיקרי הפוסט

* השקעות ESG ממזגות רווחים פיננסיים עם שיקולים אתיים, במטרה ליצור רווחיות תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים, חברתיים וממשליים גבוהים.
* על ידי שילוב עקרונות ESG, משקיעים יכולים להשיג צמיחה בת קיימא ולהפחית את סיכוני ההשקעה, המשקפים את הערך האסטרטגי של ESG בתכנון פיננסי לטווח ארוך.
* אנשים בעלי הון גבוה ומשקיעים מוסדיים נותנים יותר ויותר עדיפות לקריטריונים של ESG, מתוך הכרה בחשיבותם להשקעה אחראית ומשפיעה.
* מימון משפטי מופיע כמרכיב מרכזי בהשקעות ESG, ומאפשר השקעות התומכות בשיטות עסקיות אתיות וביתרונות חברתיים.
* המגמה להשקעה ב-ESG מסמלת שינוי משמעותי בפילוסופיית ההשקעה לקראת הערכת התשואות הפיננסיות וההשפעה החברתית החיובית.
* אימוץ אסטרטגיות ESG, כולל מימון משפטי, מאפשר למשקיעים להיות חלוצים בקידום אחריות תאגידית ושיפור ביצועי התיק.

דוגמאות לגורמי ESG למשקיעים

גורמים סביבתיים

1. טביעת רגל פחמנית: המשקיעים בוחנים את היקף פליטת גזי החממה של חברה. בכך הם מעריכים את השפעתה על שינויי האקלים.

– טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר מעידה על מחויבות לקיימות ועמידות לתקנות פחמן פוטנציאליות.

2. נוהלי ניהול פסולת: האופן שבו חברה משליכה או ממחזרת פסולת יכולה לשקף את אחריותה הסביבתית.

– ניהול פסולת יכול למזער את הנזק הסביבתי ולשפר את המוניטין של החברה.

3. יוזמות ליעילות אנרגטית: השקעות בטכנולוגיות ובפרקטיקות לחיסכון באנרגיה עוזרות להפחית עלויות תפעול והשפעה סביבתית.

– לחברות חסכוניות באנרגיה יש עלויות נמוכות יותר לטווח ארוך ויכולות להיות מצוידות יותר להתמודד עם שינויים במחירי האנרגיה.

  1. יעילות עלות ושמירה על איכות הסביבה: חברות יכולות להפחית עלויות תפעול תוך מזעור הנזק הסביבתי באמצעות יוזמות לייעול אנרגטי וניהול פסולת אחראי.
  2. קיימות ועמידות ברגולציה: חברות עם טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר מציגות את המחויבות שלהן לקיימות, ולכן, ערוכים טוב יותר לתקנות פחמן עתידיות.

גורמים חברתיים

1. תקני עבודה: שכר הוגן, תנאי עבודה וגיוס עבודה אתי הם קריטיים למשקיעים העוסקים באחריות חברתית.

– חברות ששומרות על סטנדרטים גבוהים של עבודה עשויות לטפח כוח עבודה בעל מוטיבציה ופרודוקטיביות. כתוצאה מכך הפחתת הסיכונים לבעיות משפטיות או אי שקט של עובדים.

2. מעורבות קהילתית: מעורבות והשקעה של חברה בקהילות מקומיות יכולות להצביע על השפעתה החברתית.

– יחסי קהילה חיוביים ותמיכה בשוויון יכולים לשפר את נאמנות המותג ולהגן מפני פגיעה במוניטין.

3. מדיניות גיוון והכלה: אימוץ הגיוון במקום העבודה יכול להוביל לנקודות מבט וחידושים שונים, לחיזוק תרבות החברה.

– לחברות שמתעדפות גיוון יש לרוב תהליכי קבלת החלטות טובים יותר ויכולות לפנות לקהל לקוחות רחב יותר.

  1. מוטיבציה ופרודוקטיביות של כוח העבודה: תקני עבודה גבוהים מבטיחים כוח עבודה חדורי, ומפחיתים סיכונים משפטיים ותסיסה.
  2. נאמנות מותג והגנה על מוניטין: מדיניות אפקטיבית של מעורבות קהילה וגיוון משפרת את נאמנות המותג ומגינה מפני נזק למוניטין.

גורמי ממשל

1. הרכב דירקטוריון: דירקטוריון כולל ומגוון מרמז לעתים קרובות שהחברה מעריכה נקודות מבט רחבות וממשל תקין.

– דירקטוריון מובנה היטב יכול לספק פיקוח יעיל והכוונה אסטרטגית, אינדיקטורים של חברה מנוהלת היטב.

2. שכר מנהלים: האופן שבו חברה מפצה את המנהלים שלה יכול לשקף את נוהלי הממשל שלה והתאמה לאינטרסים של בעלי המניות.

– מבני שכר לבכירים שקופים ומבוססי ביצועים יכולים למנוע ניגודי אינטרסים ולתמרץ צמיחה לטווח ארוך.

3. אתיקה עסקית: סטנדרטים אתיים גבוהים חיוניים לשמירה על אמון בעלי העניין ולמזעור סיכונים משפטיים.

– חברות בעלות יסודות אתיים חזקים נוטות פחות להסתבך בשערוריות שעלולות להשפיע על מחיר המניות ועל בסיס הלקוחות שלהן.

  1. פיקוח אסטרטגי וניהול חברה: דירקטוריון מגוון ומבני שכר למנהלים שקופים מאותתים על ממשל תקין, פיקוח יעיל והתאמה לאינטרסים של בעלי המניות.
  2. סטנדרטים אתיים ואמון בעלי עניין: שמירה על סטנדרטים אתיים גבוהים ממזערת סיכונים משפטיים ומטפחת אמון, ושומרת על המוניטין ומיקומה של החברה בשוק.

סיכום השקעות ESG

השקעות ESG היא החלטת השקעה אסטרטגית חד משמעית ומימון משפטי הוא מרכיב חשוב בתחום. בנוסף, היא מתיישבת עם היעדים ארוכי הטווח של משקיעים מתוחכמים המחפשים תשואות פיננסיות וקידום סטנדרטים חברתיים, סביבתיים וממשליים. יתר על כן, האופי האסטרטגי של השקעות ESG ניכר ביכולתה להניע שינויים מערכתיים, להפחית סיכונים ולספק ביצועים פיננסיים בני קיימא. ככאלה, אנשים בעלי הון גבוה, פמילי אופיס ומשקיעים מוסדיים מכירים יותר ויותר בציווי האסטרטגי של שילוב עקרונות ESG במסגרות ההשקעה שלהם, המבשרים עידן חדש של השקעות אחראיות ומשפיעות.

השקעות ESG אינן רק טרנד אלא שינוי מהותי בפילוסופיית ההשקעות. השינוי הזה מעצב מחדש את האופן שבו משקיעים ניגשים לשוק, מתוך הכרה שהערך האמיתי נגזר מאיזון של הצלחה פיננסית והשפעה חברתית חיובית. בנוסף, על ידי השקעה במימון משפטי ובסוגי נכסים אחרים המתמקדים ב-ESG, המשקיעים נוקטים עמדה לשיטות עסקיות אתיות, הגנה על הסביבה והון חברתי. מכיוון שהשקעות כאלה ממשיכות לצבור אחיזה, הן מגדירות מחדש את תפקיד ההון בבניית עתיד בר קיימא. עבור משקיעים המבקשים לעשות שינוי תוך הבטחת יעדיהם הפיננסיים, אימוץ אסטרטגיות השקעה ESG והדגשת מימון משפטי מציע דרך משכנעת קדימה. זה מאפשר להם להיות בחוד החנית של יצירת עולם תאגידי אחראי יותר, תוך שיפור פוטנציאלי של חוסן התיק וסיכויי הצמיחה שלהם לאורך זמן.

ואיך כל זה קשור אלינו?

הטיפול בתביעות Plevin, והתחומים הנוספים שנגזרים ממנו, מושך עורכי דין מאחר וסיכויי הזכיה שלו גבוהים. הסיבה לכך היא שהם מבוססים על תקדים משפטי מחייב, רגולציה או חוק. כדי להגדיל את מספר הלקוחות, עו״ד הדין מגישים ללקוחות הצעה אטרקטיבית. עורך הדין מציע ללקוחות תכנית תשלום אלטרנטיבית. נוסחת התשלום היא: אל תשלמו לי עכשיו, אני אקבל חלק מכספי הזכיה אחרי שנזכה בתיק. שם נוסף לדרך תשלום זו הוא תשלום לפי הצלחה (או באנגלית: No win No Fee). בשל הסיכוי הגבוה של עורך הדין לזכות מתאפשר לו להציע מבנה תשלום כזה ללקוח. כך כולם יוצאים נשכרים מהעסקה. היות וזה המקרה, עורך הדין שואף להשיג כמויות גדולות של תיקים כאלה. כדי למנף את עצמו עורך הדין צריך מימון להוצאות הקשורות לטיפול בתיקים הללו (TPLF).

אמרלד משקיעה בהלוואות לעורכי דין לטובת מימון הפעילות בתחומי משפט נבחרים בהם ההסתברות לזכות גבוהה מאוד. אנחנו מקבלים ערבות אישית של המלווה להחזר ההלוואה ושיעבוד בצורת המחאת זכויות של התיק. בנוסף, עורך הדין רוכש ביטוח שמבטיח החזר ההוצאות המשפטיות במקרה של אי זכיה בתיק. לאמרלד שנים של עבודה ונסיון בתחום. בהתאם, אמרלד מובילה בארץ את תחום ההשקעות בהלוואות לעורכי דין למימון הוצאות משפטיות בבריטניה. אנחנו רואים בפעילות זו גם הגנה על הצרכנים. כך שיש כאן אלמנט חזק של ESG בפרופיל ההשקעה הזה.

אנחנו באמרלד משקיעים בהשקעות שאנו מעריכים שאינן בעלות סיכון גבוה. גם אם התשואה הפוטנציאלית שלהן גבוהה ואפילו גבוהה מאוד. אנחנו מכוונים להשקעות שהתזרים מהן ברור, ושאנו תופסים את רמת הסיכון שלהן כנמוכה יחסית.

אנחנו שומרים על שלושת עקרונות ההשקעה שלנו:

  1. יציבות (מדינה, חברה ותזרים)
  2. בטחונות טובים להלוואה
  3. אי תלות בשוק ההון

ממש עכשיו, יש לנו הצעות נהדרות להשקעה.

רוצה לקבל את כל הפרטים על ההשקעות שלנו לפני כולם?

בשביל זה כדאי ליצור אתנו קשר כאן או כאן או פשוט לשלוח אלינו אימייל. כתובת האימייל: [email protected].


מקורות:

  1. https://www.investopedia.com/terms/e/environmental-social-and-governance-esg-criteria.asp
  2. https://www.forbes.com/uk/advisor/investing/what-is-esg-investing/
  3. https://www.cfainstitute.org/en/rpc-overview/esg-investing
  4. https://www.oecd.org/finance/esg-investing.htm
  5. https://www.msci.com/esg-101-what-is-esg

בקרו באתר המידע הבינ״ל שלנו LTL

הפוסטים האחרונים שלנו:

הפרסום לעיל הינו בגדר פרסום כללי כאמור בסעיף 15(א)(א)(4) לחוק ניירות ערך “החוק” וככזה אינו מהווה הצעה לציבור. הצעה ומכירה של ניירות ערך על ידי תאגיד מקבוצת אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ למשקיעים בישראל, שלא על פי תשקיף, מוגבלת ל- 35 משקיעים או למשקיעים המנויים בתוספת הראשונה לחוק (משקיעים כשירים). התמונה להמחשה בלבד.

אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ אינה מחזיקה ברישיון לייעוץ או לשיווק השקעות. אין במוצג בכדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות ואין להסתמך עליו למטרות השקעה. המידע הנ”ל הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש (או למכור) את ניירות הערך ו/ או הנכסים הפיננסים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי או להחזר סכום ההשקעה. אין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לחץ כאן

Share this post with your friends

גלילה לראש העמוד