רגולצית PCP והלוואות לעורכי דין

הזרמים במגזר הפיננסי משתנים. בפוסט הזה ננתח את הדינמיקה המורכבת של מימון רכב, תוך מתן דגש על רפורמות רגולטוריות בבריטניה. להתפתחויות אלו יש השפעה ניכרת על התחום המתפתח של הלוואות עורכי דין. נדון על ההשפעות של פיקוח על התנהגות פיננסית ועל ההזדמנות המתפתחת בתוך אסטרטגיות השקעה ממוקדות עורכי דין. זהו ניתוח מקיף עבור משקיעים מתוחכמים המבקשים להבין את הניואנסים של נופי השקעות עכשוויים וסביבות רגולטוריות.

דמיינו את הפעם האחרונה שהייתה לכם החלטה כלכלית גדולה לקבל. כעת דמיינו עורכי דין שמתמודדים עם אותם אתגרים. מדובר ברובד ייחודי להם: דינמיקת תזרים המזומנים הייחודית שלהם עקב צורכי מימון משפטיים. המימון מתקבל ע״י הלוואות לעורכי דין.

אנחנו צוללים לתוך עולם ההלוואות לעורכי דין. זה עדיין לא תרחיש ההשקעה הטיפוסי שלך, אבל נבין איך מימון משפטי משתלב בפאזל הזה. על ידי קריאה, נבין מה מייחד את ההשקעה בהלוואות הללו וללמוד על הסיכונים והתגמולים הנלווים אליהם.

זו לא סתם עוד שיחה על כספים; זה מבט מותאם על אפשרויות מימון של עורכי דין המיועד ליישום. אז, בואו נפשיל שרוולים ונפרט מה כל זה אומר על פרקטיקות עריכת דין שמחפשות גמישות פיננסית.

התלונות על עסקאות מימון רכב

לפעמים סף החוסר הוגנות נחצה ואנשים לא יכולים שלא להביע את התסכול שלהם. לדוגמה, למעלה מ-16,000 תלונות הוגשו בבריטניה נגד עסקאות מימון רכב בשנה שעברה.

הרשות להתנהלות פיננסית (FCA) שמה לב לכל המהומה הזו. הם פתחו בחקירה על מה שהם מכנים “התנהגות בלתי הולמת רחבה” בקרב המלווים. זה יכול להיות ששינויים גדולים מתקרבים לסטנדרטים בתעשייה. אנליסטים ב-Numis מעריכים שהצעת הפיצויים הסופית עשויה להסתכם בשווי של כ- 10 מיליארד ליש”ט.

מגמות מימון לרכב והתנהגות צרכנים

עסקאות מימון המכוניות הראשונות נוצרו בארה״ב כבר בשנת 1919, הודות לג’נרל מוטורס. מתוך הכרה בצורך של צרכנים להכניס מכוניות לתוכנית תשלום, הם הקימו את ה-GMAC. זהו גוף פיננסי שהחל בהצגת תכניות למימון רכב, ןהיום אחד הגופים שפיננסיים הגדולים בעולם. מהלך זה הניע תעשייה שעדיין מתפתח גם היום. המהלך הזה חולל מהפכה באופן שבו אנחנו קונים מכוניות והפך את הבעלות על כלי רכב לנגישה ליותר אנשים.

נקודת מפתח:

כאשר תלונות צרכנים מתפתחות בקצב מוגזם וה-FCA מתמקדת בהתנהלות לא נכונה של הלוואות, הן הקונים והן המלווים עלולים להתמודד עם עלויות כבדות כתוצאה משערוריות מכירה לא נכונה.

העלייה של תלונות צרכנים במימון רכב

בשנה שעברה, למעלה מ-16,000 נהגים ממורמרים יצרו קשר עם נציב תלונות הציבור של ה-FCA בטענות בנוגע להסכמי מימון המכוניות שלהם. אבל למה כל כך הרבה צרכנים מניפים דגלים אדומים? בואו נקלף את מכסה המנוע ונראה מה מניע את העלייה הזו בתלונות.

קונים רבים חשו שנקלעו לעסקאות מורכבות שגרמו להם לשלם יותר מהצפוי עבור הרכבים שלהם. כשהם ניסו לקבל עזרה או בהירות בנושאים אלה, הם בדרך כלל נתקלו במבוי סתום – מה שהוביל לתסכול ולתלונות רשמיות. כאשר יש חוסר בשקיפות, זה בד״כ מרמז על כך שמישהו מנסה להסתיר חוסר הוגנות מסחרית. זה יכול להתבטא בעלויות גבוהות של עמלות, ריביות או תוספות שמוצגות בחלק אינטגרלי מהעסקה.

מבט מקרוב על עלויות נסתרות

חפירה עמוקה חושפת רובד נוסף מתחת לאי שביעות רצון הצרכנים: עלויות נסתרות הגלומות בחוזים, תורמות רבות לאי שביעות רצון בקרב לקוחות שמתלוננים על חוסר שקיפות במהלך תהליכי החתימה.

  • מונחים מורכבים הובילו לקוחות תמימים למסלולים שבהם עמלות נוספות היו מוסוות לאורך ״האותיות הקטנות״.
  • קנסות מוסווים בחוכמה הקשורים להחזרים מוקדמים או הגבלות קילומטראז’ הוסיפו משקל בלתי צפוי לתקציבים החודשיים שכבר נמתחו על ידי חיובי ריבית גבוהים.
  • תשלומי בלון לא מובנים לסיום תקופות חוזה החטיפו מכות נוספות. אנשים הרגישו מרומים לאחר שחשבו את סך ההוצאות שנגרמו לאורך כל תקופת ההסכם שלהם.

נקיטת פעולה נגד שיטות מטעות

גופי הפיקוח נאבקים כעת בחוזקה נגד מלווים העוסקים בפרקטיקות מטעות. הפרקטיקות נועדו ללכוד לקוחות לא זהירים או לא מיודעים במצבים מכבידים כלכלית, ללא חינוך הולם מראש.

מלווים גילו שעקיפת חוקי ההלוואות האחראים עלולים להעמיד אותם בפני עונשים קשים. זה בא כאשר הרגולטורים מצמצמים שיטות שעשויות לפגוע בצרכנים. על ידי חיזוק החשיבות של שקיפות והגינות, הרגולטורים שואפים להגן על הלווים מפני חובות שאינם ברי קיימא.

נקודת מפתח:

התלונות בנושא מימון רכבים עולות, כאשר למעלה מ-16,000 נהגים חשים את הפגיעה של עסקאות מורכבות ועלויות נסתרות בשנה שעברה. עליית הריבית מעלה את התשלומים, בעוד עמלות נסתרות מוסיפות חיובים מפתיעים לתקציבים מצומצמים ממילא.

מוטב שהמלווים ישנו את התנהלותם לפעילות הוגנת מול הצרכנים. הרגולטורים מצידם לא מפחדים להעניש את אלה שאינם מלווים הוגנים או ברורים לגבי תנאי ההלוואה.

תקיפה של ה-FCA נגד התנהגות בלתי הולמת של מימון רכב

מאחורי הברק של סוכנויות רכב מסתתר עולם עכור שבו ניתן לנצל את אמון הצרכן למטרות רווח. הרשות להתנהלות פיננסית (FCA) נחושה לתקן התנהגות בלתי הולמת של מימון רכב.  לצורך כך הם פתחו בחקירה על התנהגות בלתי הולמת נרחבת של מלווים למימון רכב.

מה זה אומר “התנהלות שגויה נרחבת”?

התנהגות בלתי הולמת בהקשר זה אינה רק כיפוף כללים; מדובר בשבירתם כדי להשיג יתרון לא הוגן על פני צרכנים שאולי לא יודעים טוב יותר. הרגולטורים לא מתייחסים לזה בקלות ראש, במיוחד כאשר לפעולות כאלה יכולות להיות השפעות פיננסיות מרחיקות לכת על אחת הרכישות הגדולות של החיים.

הצפי קדימה: השלכות ורפורמות

אם ההיסטוריה לימדה אותנו משהו, חקירות גדולות מביאות לשינויים גדולים. זה לא ייגמר בהתראה או ועדת חקירה שהדוח שלה ישאר במגירה. הצפי הוא לרפורמות טרנספורמטיביות שמטרתן לכייל מחדש את דינמיקת הכוח בין מלווים וללווים כאחד. סוג זה של בדיקה נוטה לזעזע את היסודות מספיק כדי שעסקים יצטרכו לבנות מחדש את האמון לבנה אחר לבנה או להסתכן באובדן הרישיון שלהם לפעול לחלוטין. אפשר לראות בתמונה למטה מה קרה למחירי מספר מניות מהתחום הפיננסי ביום בו בודיעה ה FCA על פתיחת החקירה. השוק תמחר מיידית את הנזק הצפוי לבנקים וגופים פיננסיים כתוצאה ההשלכות של חקירת הרגולטור.

Car finance lender share prices before and after the investigation announcement

מתוך: https://www.thetimes.co.uk

נקודת מפתח:

ה-FCA נוקט בצעדים נגד שיטות הלוואות מפוקפקות שעלולות לעלות לצרכן ביוקר. עם זאת, הצרכן יכול להגן על הארנק שלו על ידי כל שישאר מעודכן לגבי תנאי ההלוואה – הבטיחות הפיננסית שלנו תלויה בכך.

סיכום

ה-FCA חוקר ופוגע בשיטות לא הולמות של ניצול כוח המלווים מול הצרכנים מעוטי הידע.  המהלך הזה אמור לזעזע את המגזר הפיננסי עבור המלווים והקונים כאחד. שערוריות מכירה שגויה עלולות לפגוע כלכלית, אבל תקנות כמו איסור על עמלות גבוהות ומיותרות, הן קרש קפיצה לקראת עסקאות הוגנות יותר.

עם כשלושה מיליון מכוניות שנמכרו בשנה, 36% אומר שמיליון מכוניות בשנה נרכשו באמצעות הלוואות. התעלמות מבדיקת היכולת הכלכלית של הצרכן לשלם את התשלומים החודשיים, עמלות שלא פורסמו וניפוח ריביות בשביל לקבל יותר רווח זה ענין משמעותי. צרכנים רבים לא יחפשו עורך דין שידרוש את זכויותיהם, בעיקר מסיבות כלכליות. אף על פי כן, הם יכולים לנצח את הקייס שלהם, ובצדק.

ואיך כל זה קשור אלינו?

הטיפול בתביעות Plevin, והתחומים הנוספים שנגזרים ממנו, מושך עורכי דין מאחר וסיכויי הזכיה שלו גבוהים. הסיבה לכך היא שהם מבוססים על תקדים משפטי מחייב, רגולציה או חוק. כדי להגדיל את מספר הלקוחות, עו״ד הדין מגישים ללקוחות הצעה אטרקטיבית. עורך הדין מציע ללקוחות תכנית תשלום אלטרנטיבית. נוסחת התשלום היא: אל תשלמו לי עכשיו, אני אקבל חלק מכספי הזכיה אחרי שנזכה בתיק. דרך תשלום זו נקראת תשלום לפי הצלחה (או באנגלית: No win No Fee). בשל הסיכוי הגבוה של עורך הדין לזכות מתאפשר לו להציע מבנה תשלום כזה ללקוח. כך כולם יוצאים נשכרים מהעסקה. היות וזה המקרה, עורך הדין שואף להשיג כמויות גדולות של תיקים כאלה. כדי למנף את עצמו עורך הדין צריך מימון להוצאות הקשורות לטיפול בתיקים הללו (TPLF).

אמרלד משקיעה בהלוואות לעורכי דין לטובת מימון הפעילות בתחומי משפט נבחרים בהם ההסתברות לזכות גבוהה מאוד. אנחנו מקבלים ערבות אישית של המלווה להחזר ההלוואה ושיעבוד בצורת המחאת זכויות של התיק. בנוסף, עורך הדין רוכש ביטוח שמבטיח החזר ההוצאות המשפטיות במקרה של אי זכיה בתיק. לאמרלד שנים של עבודה ונסיון בתחום. בהתאם, אמרלד מובילה בארץ את תחום ההשקעות בהלוואות לעורכי דין למימון הוצאות משפטיות בבריטניה. אנחנו רואים בפעילות זו גם הגנה על הצרכנים. כך שיש כאן אלמנט חזק של ESG בפרופיל ההשקעה הזה.

אנחנו באמרלד משקיעים בהשקעות שאנו מעריכים שאינן בעלות סיכון גבוה. גם אם התשואה הפוטנציאלית שלהן גבוהה ואפילו גבוהה מאוד. אנחנו מכוונים להשקעות שהתזרים מהן ברור, ושאנו תופסים את רמת הסיכון שלהן כנמוכה יחסית.

אנחנו שומרים על שלושת עקרונות ההשקעה שלנו:

  1. יציבות (מדינה, חברה ותזרים)
  2. בטחונות טובים להלוואה
  3. אי תלות בשוק ההון

ממש עכשיו, יש לנו הצעות נהדרות להשקעה.

רוצה לקבל את כל הפרטים על ההשקעות שלנו לפני כולם?

בשביל זה כדאי ליצור אתנו קשר כאן או כאן או פשוט לשלוח אלינו אימייל. כתובת האימייל: [email protected].

למידע נוסף:

ניתן למצוא FCA לביצוע עבודה בשוק המימון המוטורי כאן

ניתן למצוא את מאמרי החדשות ששימשו כרקע כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן ו כאן.

בקרו באתר המידע הבינ״ל שלנו LTL

הפוסטים האחרונים שלנו

הפרסום לעיל הינו בגדר פרסום כללי כאמור בסעיף 15(א)(א)(4) לחוק ניירות ערך “החוק” וככזה אינו מהווה הצעה לציבור. הצעה ומכירה של ניירות ערך על ידי תאגיד מקבוצת אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ למשקיעים בישראל, שלא על פי תשקיף, מוגבלת ל- 35 משקיעים או למשקיעים המנויים בתוספת הראשונה לחוק (משקיעים כשירים). התמונה להמחשה בלבד.

אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ אינה מחזיקה ברישיון לייעוץ או לשיווק השקעות. אין במוצג בכדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות ואין להסתמך עליו למטרות השקעה. המידע הנ”ל הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש (או למכור) את ניירות הערך ו/ או הנכסים הפיננסים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי או להחזר סכום ההשקעה. אין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לחץ כאן

Share this post with your friends

גלילה לראש העמוד