מימון ליטיגציה – תובנות למשקיעים במגמות הגלובליות

ניווט בנוף הגלובלי של מימון ליטיגציה: תובנות מפתח למשקיעים נבונים

מגמות גלובליות במימון ליטיגציה: תובנות למשקיעים

מבוא

האם שקלת את התחום הדינמי של מימון ליטיגציה? תחום השקעות חדשני זה מתרחב במהירות, ומושך אליו משקיעים שחושבים קדימה. כיום, אנו חוקרים את ההתפתחות שלה כתחום מכובד בהשקעות אלטרנטיביות. ננתח את טביעת הרגל הגלובלית שלה ואת הפוטנציאל עבור משקיעים מתוחכמים וחכמים.

רקע כללי

מימון ליטיגציה עבר משוק פריפריאלי לתופעה עולמית. מגזר זה משתנה באופן משמעותי בין האזורים. בארה”ב, השוק בוגר ומציע הזדמנויות משמעותיות לתשואות גבוהות. אירופה, עם הקפדנות הרגולטורית שלה, מציגה נוף השקעות שונה, הדורש ניווט קפדני. בינתיים, השוק המתפתח של אסיה מסמן פוטנציאל לא מנוצל, אם כי הוא מגיע עם מערך אתגרים משלו. הבנת השונות האזוריות הללו חיונית למשקיעים שמטרתם להפיק תועלת מהשוק המתפתח הזה.

דיון מפורט במימון הליכים משפטיים

בארצות הברית, מימון ליטיגציה משגשג בתרבות הקיימת לניהול סכסוכים משפטיים. המשקיעים נמשכים לפוטנציאל לתשואות רווחיות. השווקים האירופיים, לעומת זאת, דורשים גישה מדודה יותר בשל מסגרות רגולטוריות מחמירות. כאן נכנסים שיקולים של מאזן תשואה פוטנציאלית מול שיקולים אתיים ומשפטיים. סצנת מימון הליטיגציה המתפתחת של אסיה, למרות שהיא פחות מפותחת, מציעה זירה חדשה להשקעה. ככזו קיימות בה בד בבד סיכונים והזדמנויות ברורות. ניתוח יסודי מדגיש את החשיבות של מומחיות אזורית ותכנון אסטרטגי במקסום התשואה מהשקעות מימון משפטי.

הצעת פתרון להשקעה

כדי לעסוק ביעילות בשוק המורכב הזה, על המשקיעים לאמץ אסטרטגיה ברורה. גישה זו כוללת איזון השקעות בין שווקים בעלי סיכון גבוה ומוסדר יותר. התקשרות עם מנהלי קרנות מנוסים ואנשי מקצוע משפטיים יכולה לספק תובנות חשובות, להנחות משקיעים דרך הניואנסים של כל שוק אזורי. מגוון אסטרטגי זה יכול להפחית סיכונים תוך ניצול ההזדמנויות הייחודיות שכל אזור מציע.

המימון המשפטי הקלאסי עוסק במימון התובעים. מדובר בעיקר בתביעות גדולות שלתובעים אין את היכולת הכלכלית לממן. אולם, גופי השקעה מתמחים עשויים לראות סיכוי גבוה לזכיה ולהחליט להשקיע במימון ההליך. צורה זו של השקעה, טומנת בחובה סיכון גבוה. מחד התשואה על השקעה שזכתה בביהמ״ש היא מאוד גבוהה. תשואה במקרה כזה עשויה להגיע לעשרות רבות של אחוזים. מאידך, קיים סיכון שהתביעה תידחה לחלוטין ואז כל ההשקעה יורדת לטמיון. זה לא בהכרח מצב בינארי, יכולה להיות זכיה חלקית ובהתאם התשואה.

הפתרון נמצא בהתמקדות בנישה בה התנודתיות נמוכה יותר. אין סיכוי לעשרות אחוזי תשואה להצלחה ומאידך אובדן כל ההשקעה במקרה של הפסד. אנחנו משקיעים בנישה בה סיכויי הזכייה מאוד גבוהים ומממנים עו״ד אשר לוקחים לטיפולם תיקים בשיטה של תשלום לפי הצלחה.

1. שונות אזורית: ארה”ב, אירופה ואסיה מציגות כל אחת נופים ייחודיים במימון ליטיגציה.
2. תשואות שוק ארה”ב: ארה”ב מציעה תשואות גבוהות בשל סביבה משפטית תומכת.
3. תקנות אירופה: השוק של אירופה דורש ניווט קפדני סביב תקנות מחמירות.
4. פוטנציאל הצמיחה של אסיה: השוק המתפתח של אסיה טומן בחובו הזדמנויות לא מנוצלות עם סיכונים מובהקים.
5. גישה אסטרטגית: הצלחה מסתמכת על גיוון, ידע אזורי ושיתוף פעולה עם מומחים.
6. הלוואה לעו״ד למימון הוצאות משפטיות – הדרך היותר בטוחה להינות מתחום ההשקעות המתפתח הזה.

איפה מימון משפטי פוגש אותנו?

מאפייני הסיכון של ההשקעה הקלאסית במימון הליכים משפטיים אינה מתאימה להשקעות שלנו באמרלד. אנחנו בוחרים השקעות שאנו מנתחים את הסיכון בהן כסביר ועדיין מניבות תשואות נאות. לכן אנחנו משקיעים בנישה של מימון הוצאות משפטיות לעו״ד בבריטניה. תוצאות ההליך המשפטי ידועות מראש בהסתברות גבוהה מאוד. זאת מאחר והן מתבססות על תקדימים משפטיים ו/או על הרגולציה הפיננסית בבריטניה. 

עו״ד יודעים את זה, ולכן מנסים למצוא כמה שיותר לקוחות כדי לייצג אותם בשיטה של תשלום לפי הצלחה. הלקוח לא צריך לשלם מראש, אלא משלם חלק מתמורת הזכיה בתיק. כדי לטפל בכמות גדולה של תיקים, עו״ד מלווים מאתנו את סכום ההוצאה שלהם עבור כל תיק ומשלמים לנו ריבית. 

במצב זה כולם יוצאים מרווחים: הלקוחות – שלא צריכים להוציא כסף מראש עבור התביעה, עו״ד – שיכולים לטפל בתיקים רבים ולהרוויח הרבה כסף, ואנחנו המשקיעים שנהנים מריבית על ההלואה ביחד עם שיעבוד ראשון על הנכסים. בנוסף, אנחנו עושים גם משהו טוב בעולם: מאפשרים לחסרי יכולת לתבוע את זכויותיהם וגם משנים סדרי ממשל. זו השקעה המכונה ESG, שמהווה סף הכרחי למשקיעים מתוחכמים רבים בעולם.

סיכום 

השקעה במימון ליטיגציה מציגה שילוב ייחודי של אתגרים והזדמנויות. למי שמוכן לחקור את זירת ההשקעות המתוחכמת הזו, היא יכולה להניב תשואות משמעותיות. ההצלחה תלויה ביכולת של משקיע לנווט בנבכי השוק העולמי, תוך מינוף מומחיות ותכנון אסטרטגי.

מי שמחפש תנודתיות נמוכה ובטחון רב יותר בתוצאות ההשקעה יבחר לגלות את תחום ההלוואה לעו״ד למימון הליכים משפטיים. המימון ניתן רק למקרים בהם יש הסתברות גבוהה מאוד לזכיה, וזה מעניק בטחון רב להחזר ההלוואה.

ואיך כל זה קשור אלינו?

הטיפול בתביעות Plevin, והתחומים הנוספים שנגזרים ממנו, מושך עורכי דין מאחר וסיכויי הזכיה שלו גבוהים. הסיבה לכך היא שהם מבוססים על תקדים משפטי מחייב, רגולציה או חוק. כדי להגדיל את מספר הלקוחות, עו״ד הדין מגישים ללקוחות הצעה אטרקטיבית. עורך הדין מציע ללקוחות תכנית תשלום אלטרנטיבית. נוסחת התשלום היא: אל תשלמו לי עכשיו, אני אקבל חלק מכספי הזכיה אחרי שנזכה בתיק. דרך תשלום זו נקראת תשלום לפי הצלחה (או באנגלית: No win No Fee). בשל הסיכוי הגבוה של עורך הדין לזכות מתאפשר לו להציע מבנה תשלום כזה ללקוח. כך כולם יוצאים נשכרים מהעסקה. היות וזה המקרה, עורך הדין שואף להשיג כמויות גדולות של תיקים כאלה. כדי למנף את עצמו עורך הדין צריך מימון להוצאות הקשורות לטיפול בתיקים הללו (TPLF).

אמרלד משקיעה בהלוואות לעורכי דין לטובת מימון הפעילות בתחומי משפט נבחרים בהם ההסתברות לזכות גבוהה מאוד. אנחנו מקבלים ערבות אישית של המלווה להחזר ההלוואה ושיעבוד בצורת המחאת זכויות של התיק. בנוסף, עורך הדין רוכש ביטוח שמבטיח החזר ההוצאות המשפטיות במקרה של אי זכיה בתיק. לאמרלד שנים של עבודה ונסיון בתחום. בהתאם, אמרלד מובילה בארץ את תחום ההשקעות בהלוואות לעורכי דין למימון הוצאות משפטיות בבריטניה. אנחנו רואים בפעילות זו גם הגנה על הצרכנים. כך שיש כאן אלמנט חזק של ESG בפרופיל ההשקעה הזה.

אנחנו באמרלד משקיעים בהשקעות שאנו מעריכים שאינן בעלות סיכון גבוה. גם אם התשואה הפוטנציאלית שלהן גבוהה ואפילו גבוהה מאוד. אנחנו מכוונים להשקעות שהתזרים מהן ברור, ושאנו תופסים את רמת הסיכון שלהן כנמוכה יחסית.

אנחנו שומרים על שלושת עקרונות ההשקעה שלנו:

  1. יציבות (מדינה, חברה ותזרים)
  2. בטחונות טובים להלוואה
  3. אי תלות בשוק ההון

ממש עכשיו, יש לנו הצעות נהדרות להשקעה.

רוצה לקבל את כל הפרטים על ההשקעות שלנו לפני כולם?

בשביל זה כדאי ליצור אתנו קשר כאן או כאן או פשוט לשלוח אלינו אימייל. כתובת האימייל: [email protected].

פוסטים נוספים:

בקרו באתר המחקר הבינ״ל שלנו LTL

הפרסום לעיל הינו בגדר פרסום כללי כאמור בסעיף 15(א)(א)(4) לחוק ניירות ערך “החוק” וככזה אינו מהווה הצעה לציבור. הצעה ומכירה של ניירות ערך על ידי תאגיד מקבוצת אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ למשקיעים בישראל, שלא על פי תשקיף, מוגבלת ל- 35 משקיעים או למשקיעים המנויים בתוספת הראשונה לחוק (משקיעים כשירים). התמונה להמחשה בלבד.

אמרלד אלטרנטיב אינווסטמנטס גרופ בע״מ אינה מחזיקה ברישיון לייעוץ או לשיווק השקעות. אין במוצג בכדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות ואין להסתמך עליו למטרות השקעה. המידע הנ”ל הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש (או למכור) את ניירות הערך ו/ או הנכסים הפיננסים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי או להחזר סכום ההשקעה. אין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לחץ כאן

Share this post with your friends

גלילה לראש העמוד